Ma t/m Vrij 09:00-17:00

(+31) 06 418 862 28

info@prodaktief.nl

Van Berkumstraat 22 Arnhem

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Prodaktief

E-mail: info@prodaktief.nl

Website: https://www.prodaktief.nl


Artikel 1 - Definities Prodaktief: Prodaktief, gevestigd te Arnhem, KvK-nummer 78567912.

Klant: degene met wie Prodaktief een overeenkomst is aangegaan.

Partijen: Prodaktief en Klant samen.

Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.


Artikel 2 - Toepasselijkheid Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Prodaktief. Prodaktief en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken. Prodaktief en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.


Artikel 3 - Prijzen Prodaktief hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken. Prodaktief mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen. Prodaktief en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken. Prodaktief mag tot 10% van de richtprijs afwijken. Prodaktief moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. Prodaktief mag de prijzen jaarlijks aanpassen. Prodaktief zal prijsaanpassingen meedelen aan de Klant voorafgaand aan de ingang ervan. Een consument mag de overeenkomst met Prodaktief opzeggen wanneer hij het niet eens is met de prijsverhoging.


Artikel 4 - Betalingen en betalingstermijn Prodaktief mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen. De Klant moet een betaling achteraf binnen 14 dagen na levering hebben voldaan. De betalingstermijnen die Prodaktief hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Prodaktief aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen. Prodaktief mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.


Artikel 5 - Gevolgen te late betaling Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Prodaktief de wettelijke rente per maand voor niet-handelstransacties en  de wettelijke rente per maand voor handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Prodaktief. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Prodaktief zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Prodaktief op de Klant onmiddellijk opeisbaar. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Prodaktief, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.


Artikel 6 - Herroepingsrecht Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagen na aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer: de dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft het een spoedreparatie betreft het weddenschappen of loterijen betreft de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht het een dienst betreft die met instemming van de Klant volledig worden uitgevoerd binnen de bedenktijd en waarbij de Klant uitdrukkelijk heeft verklaard van zijn herroepingsrecht af te zien De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint: zodra de consument een overeenkomst tot levering van een dienst heeft gesloten zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@prodaktief.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Prodaktief, https://www.prodaktief.nl.


Artikel 7 - Opschortingsrecht Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.


Artikel 8 - Retentierecht Prodaktief kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Prodaktief heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld. Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Prodaktief. Prodaktief is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.


Artikel 9 - Verrekening Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Prodaktief te verrekenen met een vordering op Prodaktief.


Artikel 10 - Verzekering De Klant moet de volgende zaken voldoende verzekeren en verzekerd houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade, en diefstal: geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst zaken van Prodaktief die bij de Klant aanwezig zijn zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd De Klant geeft op eerste verzoek van Prodaktief de polis van deze verzekeringen ter inzage. De Klant moet op eigen kosten een CAR-verzekering afsluiten, tenzij anders is afgesproken. De Klant kan geen aanspraak maken op vergoeding van schade die anders door deze verzekering zou worden gedekt, tenzij anders is afgesproken.


Artikel 11 - Garantie Wanneer de Klant en Prodaktief een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Prodaktief enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.


Artikel 12 - Uitvoering van de overeenkomst Prodaktief voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit. Prodaktief mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant. De Klant moet ervoor zorgen dat Prodaktief op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst. Zorgt de Klant er niet voor dat Prodaktief tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.


Artikel 13 - Informatieverstrekking door de Klant De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Prodaktief. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Prodaktief de betreffende bescheiden. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Prodaktief redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.


Artikel 14 - Vrijwaring De Klant vrijwaart Prodaktief tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Prodaktief geleverde producten en/of diensten.


Artikel 15 - Klachten De Klant moet een door Prodaktief geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Prodaktief daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming. Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Prodaktief hiervan op de hoogte stellen. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Prodaktief hierop gepast kan reageren. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Prodaktief. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Prodaktief andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.


Artikel 16 - Ingebrekestelling De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Prodaktief. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Prodaktief ook daadwerkelijk op tijd bereikt.


Artikel 17 - Aansprakelijkheid Klant Wanneer Prodaktief een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.


Artikel 18 - Aansprakelijkheid Prodaktief Prodaktief is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid. Wanneer Prodaktief aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst. Prodaktief is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden. Wanneer Prodaktief aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.


Artikel 19 - Vervaltermijn Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Prodaktief vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.


Artikel 20 - Ontbinding De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Prodaktief toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis. Is de nakoming van de verplichtingen door Prodaktief nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Prodaktief in verzuim is. Prodaktief mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Prodaktief kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.


Artikel 21 - Overmacht In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Prodaktief door de Klant niet aan Prodaktief kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook: - een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp - wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen - stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen - computer­virussen - stakingen - overheidsmaatregelen - vervoersproblemen - slechte weersomstandigheden - werkonderbrekingen Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Prodaktief 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Prodaktief kan nakomen. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Prodaktief de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken. Prodaktief hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Prodaktief hiervan voordeel heeft.


Artikel 22 - Wijziging overeenkomst Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Prodaktief de overeenkomst aanpassen.


Artikel 23 - Wijziging algemene voorwaarden Prodaktief mag deze algemene voorwaarden wijzigen. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Prodaktief altijd doorvoeren. Ingrijpende wijzigingen zal Prodaktief zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken. Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.


Artikel 24 - Overgang van rechten De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Prodaktief aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Prodaktief. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.


Artikel 25 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Prodaktief bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.


Artikel 26 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Prodaktief is Nederlands recht van toepassing. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Prodaktief is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Prodaktief, tenzij de wet iets anders bepaalt.


Opgesteld op 03 september 2024.

Lees wat anderen van ons vinden.

We zijn hier om te helpen!

Website by Eazyonline